Regulamin sprzedaży na platformie B2B
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin jest adresowany do przedsiębiorców w rozumieniu Kodeksu Cywilnego i określa ogólne warunki, sposób świadczenia Usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetowej platformy sprzedażowej znajdującej się pod adresem b2b.hafner.pl, zwanej dalej „Platformą”. Platformę prowadzi HAFNER POMAGIER - TRZEBUCHOWSCY Sp z o.o. z siedzibą w Toruniu, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 97, 87-100 Toruń, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000903675, NIP: 5562223819, REGON: 092307860, BDO 000112099, zwana dalej Sprzedawcą.
- Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
- adres poczty elektronicznej: b2b@hafner.pl;
- pod numerem telefonu: +48 56 639 14 14;
- formularz kontaktowy dostępny na Platformie.
- Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny na Platformie, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Klient – przedsiębiorca w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego, który posiada Konto na Platformie oraz dokonuje Zamówienia w ramach Platformy lub korzysta z innych Usług dostępnych na Platformie;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Konto – przydzielona danemu Klientowi część Platformy, za pomocą której Klient może dokonywać określonych działań w Platformy, w szczególności składać Zamówienia;
- Opiekun handlowy – osoba upoważniona przez Sprzedawcę do kontaktu z Klientami w sprawach dotyczących Umów sprzedaży, zakładania Konta, a także sprzedaży poza Platformą. Każdy Opiekun handlowy odpowiada za kontakty z Klientami, którzy prowadzą działalność lub których siedziba znajduje się na przypisanym Opiekunowi handlowemu obszarze;
- Przewoźnik – podmiot lub osoba dostarczająca zamówione przez Klienta Towary;
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Towar – produkt prezentowany na Platformie, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
- Umowa sprzedaży/Umowa - usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
III. Zasady korzystania z Platformy
- Korzystanie z Platformy jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Korzystanie z Platformy oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Platformie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania z Platformy w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Platformy niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania z Platformy w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Platformy jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- f. korzystania z Platformy w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
IV. Usługi
- Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Platformy korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta na Platformie zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta. Szczegółowe informacje dotyczące założenia i prowadzenia Konta na Platformie znajdują się w pkt. V.
- Klient ma możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego wiadomości do Sprzedawcy. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta.
- Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Platformy. Promocje na Platformie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca, może rozwiązać Umowę o świadczenie Usług w trybie natychmiastowym.
V. Konto
- Korzystanie z Platformy, w tym przeglądanie treści dostępnych w ramach Platformy i składanie Zamówień wymaga założenia Konta oraz zalogowania się do niego.
- Usługa prowadzenia Konta na Platformie dostępna jest po dokonaniu Rejestracji. Rejestracja następuje poprzez przesłanie żądania założenia Konta na adres e-mail Sprzedawcy, wskazany w pkt. I Regulaminu bądź na adres e-mail Opiekuna handlowego właściwego ze względu na siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności Klienta.
- Klient dokonujący Rejestracji obowiązany jest do podania w wiadomości e-mail wskazanej w ppkt. 2 powyżej następujących danych: imię i nazwisko osoby, która będzie obsługiwała Konto, firma, adres e-mail oraz stanowisko lub funkcja pełniona w przedsiębiorstwie Klienta.
- Sprzedawca ma prawo do weryfikacji wszelkich danych przedstawionych przez Klienta. Do momentu pozytywnej weryfikacji Konto Klienta może pozostawać nieaktywne. Po dokonaniu weryfikacji, Sprzedawca wysyła wiadomości e-mail na adres podany do założenia Konta link, za pomocą którego Klient aktywuje Konto oraz ustawia hasło.
- Czynności zmierzające do założenia Konta, jak również inne czynności w ramach świadczonej Usługi prowadzenia Konta, mogą dokonywać jedynie osoby należycie umocowane do działania w imieniu Klienta.
- Klient nie może posiadać więcej niż jednego Konta przypisanego do jednego adresu poczty elektronicznej. Klientowi nie wolno korzystać z Kont innych Klientów oraz udostępniać innym osobom możliwość korzystania z Konta, w tym ujawniać hasła dostępu do Konta.
- Klient może zgłosić żądanie założenia Konta dla swojego pracownika, współpracownika lub innej osoby odpowiedzialnej za zakupy w przedsiębiorstwie Klienta. W tym celu Klient zgłasza żądanie założenia Konta zgodnie z procedurą wskazaną w ppkt. 2 i 3 powyżej. Wiadomość e-mail, o której mowa w ppkt. 4 powyżej jest wysyłana przez Sprzedawcę na adres e-mail, który Klient wskazał w wiadomości zawierającej żądanie założenia Konta.
- Dane Klienta zawarte w Koncie, w szczególności dane dotyczące rozliczeń i dostawy, takie jak adres dostawy i numer rachunku bankowego są zamieszczane w Koncie przez Sprzedawcę i pochodzą ze wcześniejszej współpracy z Sprzedawcy z Klientem poza Platformą.
- W przypadku zmiany danych, o których mowa w ppkt. powyżej Klient jest zobowiązany poinformować Sprzedawcę najpóźniej w następnym Dniu roboczym od wprowadzenia zmiany w drodze wiadomości e-mail wysłanej na adres Sprzedawcy wskazany w pkt. I Regulaminu.
VI. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na Platformie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie Towary dostępne na Platformie są fabrycznie nowe i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Czynności zmierzające do zawarcia Umowy, a w szczególności złożenie Zamówienia mogą dokonywać jedynie osoby należycie umocowane do działania w imieniu Klienta. Przyjmuje się, że osoba składająca Zamówienie jest osobą upoważnioną przez Klienta do tych czynności.
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na Platformie, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia, w szczególności, gdy Zamówienie nie zawiera wszystkich istotnych danych, gdy Klient opóźnia się z jakąkolwiek płatnością wobec Sprzedawcy, lub z innych przyczyn wskazanych przez Sprzedawcę.
- O odmowie realizacji Zamówienia, niezależnie od przyczyny, Sprzedawca poinformuje Klienta drogą telefoniczną lub mailową.
- Sprzedawca w każdej chwili może odstąpić od Umowy w całości lub w części. W przypadku, gdy Zamówienie jest realizowane częściami, odstąpienie ma skutek jedynie w stosunku do części Zamówienia, która nie została zrealizowana, a w szczególności, która nie została wydana Przewoźnikowi, o ile z treści oświadczenia Sprzedawcy o odstąpieniu od Umowy nie wynika inaczej.
- Sprzedawca przesyła oświadczenie o odstąpieniu od Umowy drogą mailową na adres e-mail Klienta, podany w wiadomości zawierającej żądanie założenia Konta.
VII. Dostawa
- Dostawa Towarów jest płatna na zasadach i w wysokości określonej w Zamówieniu.
- Dostawa Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa Towarów odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
- Z chwilą wydania Przewoźnikowi Towarów będących przedmiotem Zamówienia złożonego przez Klienta przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru.
- Dostawa jest realizowana w Dni robocze. Sprzedawca może indywidualnie ustalić z Klientem dostawę również w dni inne niż Dni robocze.
- Dostawa Towarów nastąpi w terminie wskazanym przez Sprzedawcę.
- Klient po otrzymaniu dostawy Towarów zobowiązany jest sprawdzić ich stan. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub innych zastrzeżeń podczas odbioru Towaru przez Klienta, należy sporządzić w obecności Przewoźnika protokół zastrzeżeń, określając precyzyjnie ilość i rodzaj Towarów oraz ich uszkodzenia zgodnie z procedurą obowiązującą u danego Przewoźnika.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za działania Przewoźnika.
- Sprzedawca nie odpowiada za szkody wynikłe z braku aktualizacji przez Klienta danych zawartych w Koncie, a także spowodowanych przez błędne podanie przez Klienta danych kontaktowych lub adresu odbioru.
- Przyjmuje się, że osoba odbierająca Towary w imieniu Klienta jest osobą upoważnioną przez niego do dokonania odbioru dostawy i podpisania się w jego imieniu na dokumencie dostawy, jak również dokonania innych czynności z tym związanych.
- W przypadku jednokrotnego nieodebrania przez Klienta Zamówionych Towarów, Sprzedawca może według swojego wyboru wyznaczyć Klientowi inny termin odbioru lub dostawy Zamówienia lub rozwiązać z Klientem Umowę w trybie natychmiastowym lub odstąpić od Umowy, na zasadach wskazanych w Regulaminie. Ponadto Klient jest zobowiązany do zapłaty kosztów poniesionych przez Sprzedawcę z tytułu nieodebrania Towarów, o którym mowa w niniejszym podpunkcie oraz kosztu wysyłki Towaru.
- Klient zobowiązuje się do zapłaty wszelkich kosztów poniesionych przez Sprzedawcę z tytułu nieodebrania Zamówionych Towarów przez Klienta.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe po stronie Klienta w wyniku oczekiwania na załadunek zorganizowanym przez Klienta transportem, w wyniku nie dostosowania się do terminu odbioru Towarów wskazanego w Zamówieniu lub określonego przez Sprzedawcę.
VIII. Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są cenami netto.
- Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia udostępnianego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
- gotówką za pobraniem, płatność dostawcy przy dokonywaniu dostawy (w tym przypadku realizacja Zamówienia i jego wysyłka zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia i skompletowaniu Zamówienia);
- płatność elektroniczna (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia).
- W ramach indywidualnych ustaleń Sprzedawca może umożliwić Klientowi również inną metodę płatności, w szczególności uwzględniającą odroczony termin płatności.
- Klient nie będzie potrącał ani odliczał kwot dochodzonych lub należnych od Sprzedawcy, w ramach innego zobowiązania jakie łączy go ze Sprzedawcą lub od wynagrodzenia jakie przysługuje Sprzedawcy od Klienta, chyba że w ramach odrębnych ustaleń Strony postanowiły inaczej.
- Sprzedawca ma prawo wstrzymać realizację Zamówień lub dostawą Towarów lub może odstąpić od Umowy w całości lub w części, w przypadku opóźnienia w płatnościach przez Klienta na rzecz Sprzedawcy. Z tego tytułu Klientowi nie przysługują żadne roszczenia obecne ani przyszłe z tytułu szkód, lub utraconych korzyści jakie mogą wyniknąć w związku ze wstrzymaniem dostaw.
IX. Odpowiedzialność, wady Towaru
- Rękojmia za wady, o której mowa w Kodeksie cywilnym zostaje wyłączona.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w szczególności w przypadku przechowywania, transportu lub stosowania Towarów niezgodnie z informacjami zawartymi w opisie Towaru, etykietach Towaru.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta zostaje wyłączona.
- Jakakolwiek odpowiedzialność Sprzedawcy wynikająca z Umowy sprzedaży czy świadczenia Usług na rzecz Klienta jest ograniczona do połowy kwoty wynikającej z ostatniego złożonego przez Klienta Zamówienia.
- Klientowi nie przysługują żadne roszczenia wobec Sprzedawcy z tytułu roszczeń osób trzecich wynikających z używania Towarów.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Platformy i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres HAFNER POMAGIER - TRZEBUCHOWSCY SPÓŁKA JAWNA, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 97, 87-100 Toruń, na adres poczty elektronicznej: b2b@hafner.pl, numer telefonu 56 639 14 14.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 30 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
XI. Gwarancje
- Towary mogą posiadać gwarancję producenta lub Sprzedawcy.
- Standardowa gwarancja na produkty i towary wynosi 12 miesięcy.
- W wypadku Towarów objętych innymi warunkami gwarancji, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest prezentowana w opisie Towaru na Platformie.
XII. Zwrot towaru
- Możliwość zwrotu towaru odbywa się wyłącznie za zgodą Sprzedawcy wyrażoną w formie pisemnej.
- Sprzedawca może wyrazić zgodę na zwrot towaru, o ile od zakupu nie upłynęło więcej niż 14 dni.
- Kupujący chcąc uzyskać zgodę sprzedającego na zwrot zakupionych towarów jest zobowiązany wystąpić z pisemnym wnioskiem wysłanym na adres: b2b@hafner.pl
- Sprzedający może uzależnić zgodę na zwrot towarów od pokrycia przez kupującego opłaty manipulacyjnej, stanowiącej 30% wartości zakupionych towarów.
- Kupujący jest uprawniony do dokonania zwrotu towaru za zgodą Sprzedającego i pod warunkiem braku istnienia jakichkolwiek uszkodzeń towaru i jego opakowania, oraz śladów używania i montażu.
- Rozliczenie za zwracany towar dokonywane będzie poprzez wystawienie i doręczenie Kupującemu faktury korygującej. Koszty transportu nie stanowią przedmiotu korekty i muszą być w całości pokryte przez kupującego.
- Z możliwości zwrotu całkowicie wyłączone są: siłowniki pneumatyczne, przewody pneumatyczne w odcinkach, oraz towary i produkty oznaczone w platformie jako pozycje „na zamówienie”.
XIII. Własność intelektualna
- Klient zobowiązuje się, że bez uprzedniej zgody Sprzedawcy nie będzie używał znaków towarowych, oznaczeń handlowych lub symboli Sprzedawcy.
- Wszelkie rysunki, specyfikacje, karty techniczne, materiały reklamowe lub inne materiały udostępnione przez Sprzedawcę Klientowi lub publicznie, stanowią wyłączną własność Sprzedawcy. Klient nie będzie dokonywał w tych materiałach zmian bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
XIV. Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie www.hafner.pl
XV. Postanowienia końcowe
- Klient zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadamiania Sprzedawcy o wszelkich zmianach adresów do doręczeń, upoważnień, pełnomocnictw, pod rygorem uznania za ważną korespondencji oraz realizacji Zamówień złożonych przez dotychczasowo umocowane lub upoważnione osoby i uznania za skuteczne doręczenia pod ostatni wskazany adres.
- We wszystkich sprawach nieregulowanych w niniejszym Regulaminie obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostaną uznane na podstawie przepisów prawa za nieważne, bezprawne lub niewykonalne w jakimkolwiek zakresie, nie wpłynie to na ważność pozostałych postanowień Regulaminu.
- Wszelkie sprawy i spory wynikłe z tytułu Zamówień lub Umów zawartych pomiędzy Sprzedawcą i Klientem, w szczególności związane z ustaleniem istnienia stosunku prawnego łączącego Sprzedawcę i Klienta, jego wykonaniem, rozwiązaniem, unieważnieniem oraz dochodzeniem roszczeń odszkodowawczych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Zamówienia lub Umowy podlegają wyłącznej jurysdykcji właściwych sądów Rzeczypospolitej Polskiej oraz prawu polskiemu.
- Sądem wyłącznie właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów wynikających z Umów lub realizacji Zamówień zawartych pomiędzy Sprzedawcą i Klientem będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Sprzedawcy. Zmiany nie mają zastosowania, do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie Regulaminu.
Pliki do pobrania: